Facebook Arkadaşlık Sitesi

Cevapla 
 
Değerlendir:
  • 1 Oy - 5 Yüzde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
4Story Çok Uzun Bilgi
Yazar Mesaj
sercanaga1225 Çevrimdışı
Super Moderator
******

Mesajlar: 126
Üyelik Tarihi: 05-10-2014
Rep Puanı: 55
Seviye: 10
Yaşam Puanı: 27 / 231
Yetenek Puanı: 42 / 2,011
Deneyim: 26 / 100
Mesaj: #1
4Story Çok Uzun Bilgi
Başkalarıyla Dövüşmek mi İstiyorsun?


Düello başlatmak için bir rakip bulman gereklidir. Rakibinin üstüne sağ tıklama yap ve açılan menüde Düello Teklifi düğmesine tıkla. Düelloyu kabul ederse 10 saniyelik gerisayım başlayacaktır. Gerisayım bitince birbirinizle savaşmaya başlayabilirsiniz. Savaştan bittikten sonra yaşam ve mana enerjin yeniden dolmalıdır.

Nasıl Kazanılır?

4 dakika zamanınız var. Bu zaman içinde rakibine üstünlük sağlayan kazanır.
Eğer rakibin düello alanını 7 saniyeden fazla süreyle terk ederse ve sen o sürede alandaysan da kazanırsın.
Berabere

Eğer 4 dakika sonra galip gelen birisi çıkmazsa veya düello yapanlardan biri dışarıdaki başka birisi tarafından saldırıya uğrarsa düello berabere sonuçlanır.


İberia'daki Savaşın Anlamı Nedir?

Iberia kıtasında 2 krallık bulunuyor.

Valorian Derion
Her krallık farklı özelliklere sahip farklı bölümlerden oluşmaktadır. Bunların altındaki özel bölgelerde kaleler ve zaptedilmiş alanlar vardır. Oralarda bulunan her şey ve ticaret yapılarak satılan mallar senin yönetimin altındadır. Bu yüzden krallıklar, yeni bölgeler kurarlar ve başka krallıklara ait bölgeleri fethederler.

Kuşatma savaşını yönetebilmek için en azından ele geçirilmiş bir bölgeye sahip olman gerekli.

Fethedilen bölgeler büyük bir rol oynuyorlar.

Bölgelerin Tek Tek Ayrılması

Dost Bölge

Müttefik Krallığın Bölgesi
Henüz fethedilmemiş en ufak bölgeler
Bütün donatımlar kullanılabilirler
Savaş Bölgesi (Yakalanmamış)

Hiçbir krallığa ait olmayan bölge
Savaş bölgelerinin özellikleri ele geçirildikten sonra da aynı kalır.
Bütün donatımlar kullanılabilirler
Savaş Bölgesi (Müttefikler yakalandılar)

Dost birliklerin geçici bölgesi
Bir fetih savaşı sırasında saldırıda bulunan kişi savunma yapamazsa kaybedebilir.
Bütün donatımlar kullanılabilirler
Savaş Bölgesi (Rakip yakalandı)

Karşı Birliklerin Geçici Bölgesi
Fetih savaşlarında rakipten alınabilir
Bütün donatımlar kullanılabilirler
Düşman Bölgesi

Rakip krallığın bölgesi
Bütün donatımlar kullanılamıyor
Tarafsız Bölge

Hiçbir krallığa ait olmayan bölge
Savaş sırasında hiçbir donatım kullanılamaz

Meydan Savaşları

"Savaş Durumu" durumunda düşman birlikleri tarafından veya düşman savunma YZK'leri tarafından saldırılabilirsin.

"Savaş Durumu" durumunda düşman birliği, düşmen savunma YZK'si veya "Savaş Durumu" durumunda bulunan tarafsız bir köyün YZK'si tarafından saldırılabilirsin.


"Savaş Durumu" durumunda düşman birlikleri tarafından veya düşman savunma YZK'leri tarafından saldırılabilirsin.
"Savaş Durumu" durumunda düşman birliği, düşmen savunma YZK'si veya "Savaş Durumu" durumunda bulunan tarafsız bir köyün YZK'si tarafından saldırılabilirsin.
"Dinlenme Durumu" durumunda alan saldırısı büyülerinden de etkilenmezsin.
"Provokasyon Durumu" durumunda düşman birlikleri tarafından veya tarafsız bölge YZK'i tarafından saldırılabilirsin.
"Provokasyon Durumu" durumunda 3 dakika boyunca hem saldırılmazsan hemde saldırmazsan otomatik olarak "Dinlenme Durumu" durumuna geçersin.
Savaş Durumu

Savaş bölgesinde bulunma
Rakip bölgede bulunma
Rakip krallığın başkentinde bulunma
"Savaş Durumu" statüsünde olan bir rakibe veya YZK'ne saldırı
"Savaş Durumu" statüsündeki bir rakibe veya YZK'ne karşı bir beceri kullanma
Dost bir bölgeye gelen rakiplere ilk olarak saldırma
Provokasyon Durumu

Tarafsız bölgede "Savaş Durumu" durumunda bulunan rakiplere saldır önce.
"Savaş Durumu" durumunda ve tarafsız bölgede bulunan karakter üzerinde destek yeteneği kullan.
"Savaş Durumu" statüsünde ve tarafsız bir bölgede bulunan bir YZK'ne saldırıda bulunma
Fetih Savaşları




Ele geçirme savaşları belirli özel savaş alanlarında olur ( Örn: Ardir bölgesi, Hesed-bölgesi).
Fetih Savaşı sırasında Para'nın koruyucu meleği ortaya çıkar ve Para'nın kılıcını fetih bölgesi içinde korur.
Karşı birlikler, savaş sırasında Para'nın koruyucu meleğine saldırabilir ve aynı zamanda da koruyucu meleği koruyan muhafızlar tarafından kendileri saldırıya uğrayabilirler.
Koruyucu melek ölürse saldırıda bulunmuş olan krallık kazanmış olur. Eğer koruyucu melek fetih süresi boyunca hayatta kalmayı başarabilirse savunmada olan krallık kazanır.
Fetih Savaşlarının Kuralları

Tüm fetih savaşları her gün aynı saatte yapılır.
Karşı birlikler, koruyucu meleği öldürdükten hemen sonra saldırılan bölgeleri ele geçirebilirler.
Savunma yapan birlikler verilen süre zarfında koruyucu meleği sağ salim koruyabilirlerse saldırıda bulunulan bölgeleri ellerinde tutmaya devam ederler.
Fetih Savaşlarının Bitişi

Fetih bölgesinin savaş başlangıcı sırasında kapatılan 2 girişi vardır.
Savunulan krallığın karakterleri giriş muhafızlarının yardımıyla girişleri kullanabilirler.
Her girişde savunulacak bir koruyucu patron, muhafızlar ve çeşitli savunma merkezleri vardır. Bunlarla ilgili YZK'lerin dayanıklılığı sürekli olarak yenilenmektedir.
Koruyucu patron ölürse onun koruduğu kapı açılır. Ayrıca sembolün ortaya çıktığı bölgelerde Para'nın koruyucu meleği gözükür.
Para'nın koruyucu meleğine ait YP 0'a düşerse ilk hali olan muhafız şekline dönüşür.
Dönüşüm geçiren muhafız öldüğünde hücumda olan krallık kazanır.
Muhafız öldükten sonra sembolün de bulunduğu bu bölge içinde yapılan tüm savaşlar 10 dakika boyunca kesintiye uğrarlar.
Ele geçirme süresinde muhafız ölmezse savunma yapan krallık kazanır ve savunduğu köyü elde tutmaya devam eder.
Fetih Savaşlarının Yararları

Bölgeyi fetheden karakter, alınan köyün tüccarları ve sakinleriyle konuşabilir, o köye has eşyaları satın alabilir ve köyde oturanlardan yeni görevler alabilir.
Fetih bölgesi içinde Para'nın gücü akmaktadır. Böylece savunma becerileri artar ve daha etkili bir oyun mümkün olur. Her şeyden önce bir bölge sahibi olan lonca üyeleri Para'nın gücünden daha kuvvetli bir şekilde yararlanırlar.
Eğer bir lonca bir bölge içerisinde birden fazla ele geçirilmiş bölgeye sahipse fetih savaşına katılma imkanına sahip olur.
Nasıl Lonca Bulabilirim?


Seviye 20 ye erişir erişmez, başkentte bulunan lonca yöneticisinden bir lonca bulabilirsiniz.Aşağıdaki NPC sizin için bir lonca yaratabilir :

Turen(Valorian) Drakan(Derion)
Lonca ustasına sağ tuş ile tıklandığında YZK-Menüsü açılır. Burada Lonca Kur kısmını seçip lonca kurulum ekranına gelebilirsin. Lonca adını gir ve Evet. seçeneği ile onayla

Lonca Nasıl Üye Sahibi Olabilir? - İşe Alma


Lonca kurduğun andan itibaren lonca menejerinde yeni menü alanları belirir. Buradan yeni üyeleri kabul etmen mümkündür. Lonca menejerine git, sağ tuş ile YZK- Menüsünü aç ve Loncaya Davet Et kısmını seç, bu opsiyon sayesinde lonca üye alma penceresi açılacaktır.



Başvuru hazırla seçeneği ile 2 sayfadan oluşan lonca üye alım penceresini aç- Klana davet et ve Başvuru. Lonca başkanı loncanın reklamını yapabilir ve yeni üyeler davet edebilir. Lonca reklamı yapmak için Klana davet et seçeneğini kullan, bir başlık, davet etmek istediğin üye sayısı ve tipini gir. Ayrıca başvuranlara not bırakabilir ve loncanın şu ana kadar ne kadar altın aldığını yazabilirsin. Diyaloğu sonlandırmak için OK seçeneğine bas.

Başlığa tıklayarak detayları görüntüleyebilirsiniz.Lonca lideri görüntülenenleri düzenleme hakkına sahiptir.

Başvuru


Hangi loncaların üye aradığını görmek için /applications komutunu sohbet ekranında gir. Ekranda lonca reklamları ile ilgili bir bilgi listesi gelecek. Listeden birisini seç ve Kabul için başvuru seçeneğine tıkla, bu sayede loncanın başkanına başvurun yollanır.



Bütün lonca başkanları tarafından görülebilecek bir başvuru yazman da mümkün. Bunun için Başvuru seçeneğine bas. Sonra başvurunu yazmak için Yeni Kayıt seçeneğine tıkla. Aday bölümü otomatik olarak güncel bilgilerin, seviyen, sınıfın ve ismin ile doldurulacak. Bütün aşamaları tamamladın, başvurunu tamamlamak için OK'e bas. Başvurunu her zaman değiştirebilirsin.

Loncaya Gir


Lonca başkanı ve yardımcısı diğer oyuncuları direk olarak loncaya davet edebilirler. Bu iki şekilde olur. İlk olarak oyuncunun resmine sağ tuş ile tıklayıpoyuncu menüsü üzerinden Loncaya Davet Et seçeneğini seçerek, ikincisi ise eğer davet edilecek oyuncu yakında bulunuyorsa sohbet ekranı komutu /ginvite ile oyuncu davet edilebilir. Davet edilen oyuncu ayrı bir pencerede loncaya katılıp katılmayacağına karar verebileceği bir bildiri alır.

Loncadan Çık


Loncandan çıkmak istiyorsan, sağ fare tuşu ile portrene tıkla ve karakter menüsünü aç. Orada Loncayı Dağıt seçeneğini seç ve loncayı gerçekten terketmek istiyor musun sorgusunu onayla. /gleave sohbet komutunu girerek de loncanı terkedebilirsin.

Loncadan Çıkma Cezaları veya Bir Loncadan Atılmak

Loncayı terkeden veya çıkarılan karakterler anında başka bir loncaya girebilirler veya kendileri yeni bir lonca kurabilir.
Lonca silimi 7 gün sürer. Süre dolumunda lonca başkanı loncadan çıkmış olur.
Loncasını dağıtan lonca başkanı lonca siliminden 17 gün sonra yeni bir lonca kurabilir.

Lonca Komutları

G seçeneğine basıp lonca penceresini aç. Bu pencerede yorumlar altında bütün lonca komutlarını görebilirsin. Bunları sohbet ekranında girmen gerekir. /g Mesaj, /b Mesaj, /lonca Mesaj seçeneği ile direk olarak lonca sohbet ekranına girersin, burada diğer lonca üyeleri ile konuşabilirsin. /herkes Mesaj seçeneği ile sunucu bazındaki sohbet penceresine, /p Mesaj, /parti Mesaj ile ise grup sohbet ekranına girebilirsin.


/setbaron Lonca üyesine Baronluk ver.
/setviscount Lonca üyesini kont yardımcılığına getir.
/setcount Lonca üyesine Kontluk ver.
/setmarquis Lonca üyesine Markilik ver.
/setduke Lonca üyesini Prens olarak ata
/delrank Lonca üyesinin ünvanını al.
/ginvite Loncaya oyuncu davet et.
/gkick Üyeyi Loncadan çıkar.
/gleave Loncadan çık.
/cmaster Lonca başkanlığını devret.
/setsubmaster Lonca üyesini lonca başkan yardımcılığına getir.
/delsubmaster Lonca üyesinin lonca başkan yardımcılığını bitir.
/disorg Loncanın dağıtıldığını bildir.
/cdisorg Loncanın dağıtılmasını geri al.

Özet


Lonca penceresini aktifleştirmek için G seçeneğine bas. Gelen pencere üzerinde bütün loncaların kısa özet bilgileri, üye sayıları, bölgeler gibi bilgiler bulunmakta, ayrıca loncaya tecrübe ve oyun içi para bağışlama seçenekleri mevcuttur. Loncaya para bağışlayabilirsin ancak loncadan para çekemezsin.

Pencere üzerinden ayrıca sadece lonca liderleri tarafından yazılabilen lonca mesajlarına Duyurular ulaşmak mümkün.

Lonca lideri burada Yeni alan yarat seçeneği ile yeni haberler yayınlayabilir. Bu haberler lonca penceresinde aşağıda gösterilir.


Liste


Üye Listesi seçeneği ile lonca üyelerinin listesi ekrana gelir. 4 Liste arasında tercih yapmak mümkündür. 2 tanesi normal üyeler ve paralı askerler hakkında. Bu iki liste üzerinde üyelerin ne yoğunluk ile loncaya bağış yaptıkları görülebilir. Son iki sütunda ise oyuncunun ünvanı ve çevrimiçi durumu gösterilir. Diğer ikisinde ise loncanın PvP aktiviteleri, haftalık görünüm ve günün gelişimi bilgileri yer almaktadır. PvP savaşları sırasında rakiplere karşı elde edilen galibiyetler burada sıralanırlar.


Bölgeler


Bölgeler sekmesi altında ele geçirilmiş bölgeler konusunda bilgi alabilirsin. Ele geçirilmiş tekli bölgeler renkli olarak gruplandırılmıştır ve isimleri yanında, ele geçiren loncanın adı ve fraksyion yazmaktadır. Tek tek kaleler hakkında da aynı bilgi listelenmiştir. Fare ile bölge üzerine gelirsen hızlı bilgilendirme penceresinde bir sonraki ele geçirmenin ne zaman olacağını görebilirsin.





Lonca Seviye Koşulları

Lonca Seviyesi üye sayısı ve üyelerin aldığı tecrübelere göre yükselir.Üye loncadan ayrılırsa bile, topladığı tecrübe puanı lonca tecrübe puanından düşürülmez.

Eğer Lonca üyeleri, güncel lonca seviyesinin gereksinimleri için fazla düşük ise, seviye otomatik düşer.

Eğer üyeler loncadan ayrılırsa lonca seviyesi düşer.
Seviye 3den itibaren, Lonca deposu kullanılabilir ve bunun için para ödenmez.Saklama seviyesi lonca seviyesi ile orantılı artar.
Sadece Lonca lideri ve onun birinci ve ikinci yardımcısı eşyaları çıkarabilir.
Sadece Lonca lideri yazı yazabilir.
Aristokrat Rütbesi

Lonca Seviyesi belirli bir seviyeye ulaşır ulaşmaz, lonca lideri soylu atayabilir.

Eğer lonca lideri Barondan daha yüksek bir Aristokrat rütbesine ulaşırsa, tüm üyelere Aristokrat rütbesi verebilir ya da geri alabilir.

Lonca lideri Baron seviyesine ulaşır ulaşmaz, lonca seviye 3 `e ulaşır.
Aristokrat Rütbe seviyesi baron, yardımcı Kont, Kont, Marki ve Prensdir.Prens en yüksek rütbedir.
En yüksek Aristokrat rütbesi Prens ve sadece lonca lideri bu rütbeyi taşıyabilir.
Eğer Aristokrat loncadan ayrılırsa, Aristokrat rütbesi boşalır ve rütbe başka birisine verilebilir.
Eğer Lonca Lideri loncayı başka bir karaktere devrederse, Bu karakter Prens rütbesini alır.Eski lonca lideri haklarını kaybeder ve normal üye haline gelir.
Aristokrat Rütbesinin Lonca Seviyesi ile Bağlantısı

Seviye 1 ve 1 : Aristokrat yok
Seviye 2 ve 4 : Lonca lideri Barondur, ama başka bir soylu atayamaz.
Seviye 5 : Lonca lideri Kont yardımcı olur ve 2 Baron atayabilir.
Seviye 6 : Lonca lideri rütbesi değişmez ama 3 Baron ayabilecek duruma gelir.
Seviye 7 : Lonca lideri artık Konttur ve 4 Baron ve 2 Kont yardımcısı atayabilir.
Seviye 8 : Lonca liderinin Aristokrat rütbesi değilmez ama artık 5 Baron ve 3 Kont yardımcısı atayabilir.
Seviye 9 : Lonca Lideri Marki olur ve 6 Baron, 4 Kont yardımcısı ve 2 Kont atayabilir.
Seviye 10 : Lonca lideri Prens ünvanı alır ve 7 Baron, 5 Kont yardımcısı,1 Kont ve 1 Marki atayabilir.

Lonca Seviyesi Gerekli Tecrübe Min./Maks. Üyeler Slots Lonca Karargahı Aristokrat Rütbesi Lonca Lideri Aristokrat Rütbesi Üye
1 44610 1/30 0 Yok 0
2 59480 10/40 0 Yok 0
3 75350 20/50 4 Baron 0
4 89220 30/60 4 Baron 0
5 104090 40/70 8 Dük-Vekili 2
6 118960 50/80 8 Dük-Vekili 3
7 126395 55/85 12 Dük 6
8 133830 60/90 12 Dük 8
9 141265 65/95 12 Marki 12
10 0 70/100 16 Prens 14


Malzemelerine İyi Bak.


Her silahın ve zırhın kendine ait bir dayanıklılık değeri vardır, bu değer silah/zırh her kullanıldığında azalır. Dayanıklılık % 30-50 arasında bir değere geldiğinde eşya üzerinde yukarıda resimde de görüldüğü üzere durum göstergesi sarıya dönüşür. Eğer %30 değeri altına düşerse, eşya kırmızı olarak gösterilir. Eğer dayanıklılık 0 değerine düşerse, eşya kullanılamayacak şekilde tahrip olur. Bu durumdayken mutlaka tamir edilmesi gerekir.



Eşyalar şehirde uygun her YZK'da tamir edilebilirler. YZK üzerine sol fare tuşu ile iki kere tıklayarakveya F tuşunu gerekli menüyü direk açabilirsin. Tamir etmek istediğin eşyayı seçebilir, gerekli bölgeye koyarak Tamir et seçeneğini kullanabilirsin.

Eşyaları tamir etmenin çeşitli yolları vardır. YZK üzerine sağ tuş ile tıkla ve YZK menüsünü aç. Bu menüde Eşya tamir et, Ekipmanı tamir et ve Hepsini Tamir Et arasında tercih yapabilirsin.



Eşya tamir et sadece tek bir eşya için olan tamir yöntemidir.
Ekipmanı tamir et koyduğun eşyaları tamir etme yöntemidir.
Hepsini Tamir Et seçeneği bütün eşyalarını - koyduğun ve çantanda bulunan bütün eşyaları tamir eder.
Bütün tamiratlar eşyanın durumuna bağlı olarak belirli bir miktarla oyun içi para ile ücretlendirilirler. Bütün eşyaların tamiri sonrasında ekipmanın durum göstergesi kaybolur.



Eşyalarını Depola.


Bankacı üzerinden özel depo alanına erişim sağlayabilirsin. YZK menüsü üzerinden sol fare tuşu ile iki kere tıklayarak veya F tuşuna basarak direk olarak özel depo alanını açabilirsin.

İlk depo alanı ücretsiz olarak kullanılabilir, ikinci depo alanını kullanmak için 10 gümüş ödemelisin, üçüncü için ise 1 altın. Depodan eşya alabilmek için 100 bronz ödemelisin. Eşyaları depoya koyabilmek için envanterinden eşyayı sürükleyerek depo penceresine bırak, aynı şekilde kolayca eşyaları depo penceresinden sürükleyerek envanterine alabilirsin.




Nasıl Doğru Ticaret Yapabilirim?


Diğer bir oyuncu ile ticaret yapabilmek için üzerine sağ fare tuşu ile tıkla ve Ticaret tuşuna bas.

Diğer oyuncu ticaret teklifini kabul ettiğinde ticaret penceresi açılacaktır. Pencere içerisinde envanterinden eşya taşıyabilirsin. Her şeyi pencere içerisine taşıdıktan sonra Listeleme tuşuna daha sonra da Ticaret tuşuna bas, ticaret yaptığın kişide aynı işlemi yaptığında ticaret sonlandırılacaktır.



Eşyalarımı Nasıl Satarım?


Kendi dükkanını açmak için sağ üstte bulunan durum göstergene tıkla, açılan menüde Kendi Dükkanın tuşuna bas.

Şimdi dükkan menüsü göründü. Dükkanın için isim ver. Eşya satmak için envanterinden eşyayı dükkan penceresine taşı. Bu pencerede miktar ve fiyat belirlemen mümkün.

Eşya Nasıl İyileştirilir?

4Story'de eşyalar standart, seviye-, büyülü-, ve az bulunur eşyalar olarak kategorilendirilir. Bütün bu eşyalar avlanma sırasında ve arıtma esnasında elde edilebilir, ancak meslekten mesleğe bazı kullanım sınırlamaları vardır. Ayrıca düzenli olarak bir silahtan tam performans alabilmek için özelliklerine ve dayanıklılığına dikkat etmen gerekir. Ayrıca eşyalarını güçlendirme ile daha da geliştirebilirsin.

Standart Eşyalar

Üzerinde herhangi bir özellik bulunmayan, dükkanlardan satın alınan veya yaratıklardan düşen silah ve zırhlar seviye 0 eşyalardır.

Seviye-Eşyaları

Standart eşyaların verimliliğini yükselterek eşya sınıfını yükseltebileceğin eşyalar bunlar. Eşya seviyesi ismindeki sayı ile belirtilir. Bu sayı ne kadar büyükse, eşyanın temel verimliliğii o kadar yüksektir.

Seviye-Eşyalarının Üretimi

YZK- Demirci normal eşyaları seviye eşyalarına dönüştürebilir.
Normal eşya yanında bir tane güçlendirme parşömene veya az bulunur güçlendirme parşömenine ihtiyaç vardır.
Seviye- Eşyası üretiminde belirli bir başarı şansı vardır. Başarısızlık halinde eşya kaybolur.
Büyülü Cisimler

Bu cisimler, başka cisimlere bir takım özellikler (örn. Büyü özellikleri) aktarmak için kullanılabilirler.Bunlar canavar avlarken elde edilebilirler veya daha önceden özellik eklediğin eşyaları kullanabilirsin.

Büyülü Eşyaların Üretimi

YZK-Demirci normal eşyaları büyülü eşyalara dönüştürebilir.
Normal bir eşya ve arındırma parşömenine ihtiyaç var.
Güçlendirilmiş Eşyalar

Standart cisimlere 3 ila 5 özellik eklenebilir. Bu özellikler cisimleri arıtarak veya canavar avı sırasında elde edilebilirler.

Az Bulunur Eşyaların Üretimi

Demirci YZK, büyülü cisimleri nadir cisimlere dönüştürebilir.
Büyülü bir eşya ve az bulunur parşömen lazım.
Az bulunur bir eşyanın oluşturulmasında belirli bir başarı ihtimali vardır, başarısızlık halinde eşya kaybolur.
Arıtılmış Cisimler

Arıtmadan sorumlu YZK'ne altın ödemesi yapıp arıtılacak cisim ile ayıraçı verdikten sonra en fazla kullanma süresi uzatılabilir ve ayıraçların büyülü güçleri arıtılacak cisimlere aktarılabilirler.

Cisimlerin Arıtılması

Arıtma ayıraçlarına ihtiyaç var.
Tepki maddeleri: Arındırma işlemi için mutlaka gerekli olan malzeme. Arındılacak eşya ile arasında 3 seviyeden fazla fark olmaması gerekir. Tamir edilebilir silahlar, zırhlar, kalkanlar veya diğer metalik eşyalar olmalı.
Arıtma, tamirattan sorumlu olan YZK tarafından gerçekleştirilmektedir.
Zırhları ve silahları formüller aracılığı ile geliştirmek mümkündür, yani eşyanın sahip olduğu seviyeyi geliştirerek daha yüksek değerlere sahip olmasını sağlamak mümkün. Aceminin Formülü eşyasını kullanırsan seviye +1 yükselir. Arınma Formülü eşyası ile seviye 1 düşürülür. Asistanın formülü ve Ustanın Formülü eşyaları ile seçilen eşyanın seviyesi 3 seviyeye kadar yükseltilebilir. Geliştirme sayesinde bir silahın hasarı , bir zırhın ise savunma değerleri yükselir.


Formül Tipleri

Başlangıç şehrinde veya krallığının başkentinde tüccarlardan Aceminin Formülü satın alabilirsin veya isimlendirilmiş yaratıklardan ganimet olarak elde edebilirsin.
Arınma Formülü 'ı sadece isimlendirilmiş veya patron yaratıklardan ganimet olarak elde edebilirsin.
Asistanın formülü sadece patron yaratıklarda ganimet olarak bulunur.
Ustanın Formülü 'yi sadece eşya dükkanında bulabilirsin.



Eşyalar maksimum seviyesi +20 olacak şekilde iyileştirilebilirler. Ancak dikkat edilmesi gereken iyileştirme şansının eşyanın yükseltidiği her seviye kadar azaldığıdır. Eşya ne kadar yükseltilirse o kadar çok görsel eklentisi olur.

Eşyalarını şu YZK'lerinde geliştirebilirsin :


Luzz(Valorian) Prull(Derion)
Risha(Valorian) Boyd(Derion)


Bir eşyayı iyileştirmek için şunlar yapılmalıdır :
YZK ile iki şekilde konuşulabilir. Çift tıklama ile veya F tuşu ile anında geliştirme penceresi açılır. Sağ tıklama ile YZK menüsü açılır. Bu menüde Eşya Üretimi seçilir, böylece geliştirme penceresi açılır.

Sol bölgete geliştirilme istenilen eşyayı koyduktan sonra sağ bölgeye gerekli formül konulur. Üret tuşuna basarak iyileştirme işlemine başlanır.



Eğer işlem başarılı olursa kullanılan formüle göre eşyanın 1-3 seviye arasında seviyesi yükselmesi mümkündür. Başarısızlık halinde eşya yok olur ve kaybolur. Arınma Formülü eşyası kullanımı sırasında başarısızlık imkan dışıdır.

Eşyayı büyülediğinde eşyaya sihirli etkiler eklenir. Sihirli etkiler iki bölümde kategorilendirilebilir : Temel büyülemeler ve ekstra büyülemeler.

Formül Tipleri

Başlangıç şehrinde veya krallığının başkentinde tüccarlardan Başbüyücünün Formülü satın alabilirsin veya isimlendirilmiş yaratıklardan ganimet olarak elde edebilirsin.
Simyacının Formülü 'ı sadece isimlendirilmiş veya patron yaratıklardan ganimet olarak elde edebilirsin.

Bir eşyayı büyülemek için ya bir tane Başbüyücünün Formülü eşyasına veya bir tane Simyacının Formülü eşyasına ihtiyacın vardır. Başbüyücünün Formülü ile normal eşyaları büyülersin ve bu eşyaları sihirli hale getirirsin. Büyülü bir eşyayı az bulunur bir eşya haline getirmek için ise Simyacının Formülü kullanmalısın. Aynı eşyaları iyileştirme yönteminde olan yolu takip et, eşyayı sola ve formüllerden birini sağa yerleştirip Üret seçeneğini tıkla.



Temel büyülemelere sahip eşyalar daha fazla iyileştirilemezler, ekstra büyülemelere sahip eşyalarda ise geliştirme mümkündür.

Temel büyülemeler

Hasar
Uzun Mesafeli Savaş Hasarı
Büyü Hasarı
Zırh
Büyü Zırhı
Arıtma işleminde şunlar yapılmalıdır:
YZK ile iki şekilde konuşulabilir. Üstüne çift tıklamadan sonra veya F tuşuna basılınca arıtma penceresi açılır. Alternatif olarak sağ tıklama ile YZK menüsünü açıp orada Arındır şıkkını seçerek arıtma penceresini açabilirsiniz.

Soldaki bölgeye arındırılması gereken eşya konulur, sağdaki bölgeye ise tepki maddeleri konur. Daha sonra İşle tuşu ile arındırma işlemi başlatılabilir.








Tepki maddesi olarak çeşitli silahlar ve zırhlar kullanılabilir. Eğer bir tepki maddesi üzerinde ekstra büyüler varsa, bu büyülerin arındırılacak eşyaya aktarılabilme imkanı doğar. Bunun olabilmesi için eşya üzerindeki ekstra büyülerin kalitesinin arındırılacak eşyanın kalitesinden yüksek olmaları gerekir. Kalite aralığı, F en kötüden A en iyiye doğrudur.

Eğer arındırılma başarılı olduysa eşyanın dayanıklılığı ve mümkün olan arındırılma sayısı yükselir. Ne kadar çok ve ne kadar iyi tepki maddeleri kullanılırsa, yükseltim o kadar çok olur. Arındırma işleminin başarılı olup olmamasına bağlı olmaksızın tepki maddesi olarak kullanılan eşyalar kaybolurlar. Arındırma işlemi başarısız olursa arındırılma işlemine tabi tutulan eşya kaybolmaz.

Silahların ve zırhların dayanıklılıkları kullanım ile birlikte azalır. Eşya dayanıklılığı sıfıra düştüğü andan itibaren eşya kullanılamaz ve tamir edilmesi gerekir. Arındırma işlemi sayesinde eşyanın dayanıklılık değeri yükseltilebilir.





Cisimlerin arıtılabileceği YZK'lar aşağıdakilerdir:

Astin(Valorian) Kalbert(Derion)
Hestia(Valorian) Ratmo(Derion)


Eşya dükkanında Arkane'nin Tepki Maddesi eşyası sayesinde bir tane Paket Rünik alabilirsin. Paket Rünik eşyası özel bir tepki maddesidir, ekstra büyülemelere sahiptir ve eşyanın dayanıklılığını yükseltir. Arındırılacak eşya üzerine bu ekstra büyüleri ekleyebilmek için arındırılacak eşyanın ekstra büyülerinden daha iyi bir kaliteye sahip olması gerekir.







Mühürün Sırrını Ortaya Çıkar


Mühürlenmiş eşyalar, gerçek özellikleri gizlenmiş eşyalardır. Arkane'nin Tepki Maddesi ve Tanrıçanın Göz Yaşı bu tip eşyalardır. Mühürleri bir gizemcide kırılabilir. Bu YZK'lar şunlardır :

Al Saura(Valorian) Ainz(Derion)
El Lapers(Valorian) Naria(Derion)


Mühürü kırmak için şu işlemler yapılmalı :
YZK ile iki şekilde iletişime geçilebilir. Çift tıklama ile veya F tuşu ile mühür kırma için gerekli olan pencere açılır. Veya sağ tuş ile YZK menüsünü de açmak mümkündür. Bu menü üzerinden Ticaret sekmesini seçerek mühür kırma penceresine girmek mümkündür.

Mühür kırma penceresi açıldıktan sonra envanterinden mühürlü bir eşya çıkarıp gerekli bölgeye koyabilirsin. Daha sonra OK tuşuna basarak işlemi başlatabilirsin. Bu işlem için oyun içi para birimi ile belirli bir miktar ödeme yapman gerekir. Eğer mühür kırma işlemi başarısızlıkla sonuçlanırsa mühürlenmiş eşya ve ödenen miktar geri gelmez, kaybolurlar.

Gerçek Kimliğini Sakla


Savaş bölgerinde bulunan bölümler düşman tarafından ele geçirildiğinde orada bulunan YZK leri ile konuşman mümkün değildir. Ancak bu kıyafetle mümkündür. Eğer bu kıyafeti kullanırsan muhafızları,devriyeleri ve görev veren karakterleri aldatman ve onlarla konuşman mümkündür, ancak düşman oyuncular bu şekilde kandırılamazlar. Bu eşyaları başlangıç şehrinde ve krallığının başkentindeki tüccarlardan satın alabilirsin.

Kıyafeti kullandıktan sonra kendi krallığına ait görevleri alamazsın. Kılık değiştirmeyi iptal etmek için, kılık değiştirme büyüsüne sağ tuşla tıklayıp açılan menüden Etkiyi çıkar seçeneğini seçmelisin. Bu işlem sonrasında tekrar kendi krallığına ait bir karakter olarak görünürsün.

Herkese İyi Forumlar Bana Ulaşmak İsteyen Soru Sormak İsteyen Özel Mesaj Atarak Sora Bilir İyi Forumlar...
12-10-2014 17:37
Web Sayfasını Ziyeret Edin Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
farukmetin Çevrimdışı
Administrator
*******

Mesajlar: 280
Üyelik Tarihi: 24-09-2014
Rep Puanı: 6
Seviye: 15
Yaşam Puanı: 95 / 366
Yetenek Puanı: 93 / 3,214
Deneyim: 65 / 100
Mesaj: #2
RE: 4Story Çok Uzun Bilgi
Güzel Konu Ellerine Sağlık İyi Forumlar.
13-10-2014 18:40
Web Sayfasını Ziyeret Edin Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
« Önceki | Sonraki »
Cevapla 


Forum'a Git:


Konuyu görüntüleyenler: 1 Misafir

İletişim | Rust Serverler | Yukarıya dön | İçeriğe Dön | Hafif Sürüm | RSS